24/11/2012

Charter LC Woensdrecht Zuidkwartier.

Feest in Woensdrecht. “Vanavond is de welp een leeuw geworden”  begon de kersverse president Jan van Hootegem zijn acceptancespeech op zaterdagavond 24 november 2012.

Op die avond ontving de nieuwe Lions Club Woensdrecht Zuidkwartier in het bijzijn van ruim 160 genodigden het Charter en dàt na een opbouwperiode van ruim twee en een half jaar want op 26 april 2010 werd via de sponsorclub Bergen op Zoom Scaldis de keygroup van geïnstalleerd.

Sindsdien werd aan een rustige maar gestage groei gewerkt met als hoogtepunt de Chartering op 24 november j.l. in de Volksabdij te Ossendrecht.  De Volksabdij was voor die gelegenheid verrassend en origineel omgebouwd tot een junglekamp. President van Hoogtegem was blij met de grote diversiteit van leden. “Het is net kippenvoer, er zit van alles tussen” stelde hij vast. En zit het niet alleen in de diversiteit van de leden  dan zijn het wel de dorpen want onder de gemeente Woensdrecht vallen vijf  verschillende woonkernen:  Hoogerheide, Ossendrecht, Putte, Woensdrecht en Huijbergen.

Vijf kernen die symbolisch terug te vinden zijn op het vaantje dat de club zelf ontworpen heeft en waarvan het eerste exemplaar, voorzien van de handtekening van alle nieuwe lionsleden,  werd overhandigd aan de president Robert-Jan Hillenius van de sponsorclub LC Bergen op Zoom Scaldis. De nieuwe club heeft voert vier  kernwaarden: oprechtheid, vriendschap, veiligheid en betrokkenheid. Wat dat laatste betreft werd die avond de daad bij het woord gevoegd middels een veiling, klik voor het veilingboek, voor een goed doel .

Men had een 18-tal mooie stukken weten te bemachtigen waaronder een weekendje weg met een cabriolet of met een Harley Davidson motor en onder meer een interieuradvies, een taxatie van een woonhuis, mooie wijnen, enkele  bijzondere kunstwerken. Het werd een succes. De opbrengst bedroeg meer dan 4.600 euro en gaat uiteindelijk naar de Stichting Herwonnen Levenskracht en wel door in de gemeente Woensdrecht een Verwendag mogelijk te maken voor medemensen met een  meervoudige beperking die thuiswonende zijn of in een woonzorginstelling wonen.

fotograaf: Dennis van Loenhout