2023 Juni Schelderit

2023 Januari Wensen invullen uit de Wensboom

2022 Oktober Natuur- en muziekdag Stichting Het Raakt U

2022 September Vervoer verwendag van Herwonnen Levenskracht

2022 Juni sponsoring en medewerking verleend "Vaarkracht"

2022 Juni  Schelderit

2022 Maart  medewerking doe-dagen op landgoed Bieduinen voor de stichting Titurel

2022 Januari wensen uit de Wensboom vervullen

2021  Januari Wensen uit de Wensboom vervullen

2020 Afgeven 360 liter desinfecterend handgel, dank aan de Sponsor, bij huisartsen in Woensdrecht

2020 Januari  wensen uit de Wensboom vervullen

Vervoer verwendag van Herwonnen Levenskracht 19 september 2019

Natuur- en muziekdag Stichting Het Raakt U 14 september 2019

Schelderit 2019 in mei 2019

December 2018 de wensboom stond weer in het gemeentehuis van Woensdrecht.

Schelderit 2018 in juni 2018

Schelderit 2017 in augustus 2017

Sponsoring en medewerking verleend "Vaarkracht", mei 2017.

Sponsoring  St. Paardtijden het Vrolijke Ruitertje, mei 2017.

Donatie  't Druppeltje, april 2017.

Donatie aan 't Opkikkertje, 2017.

In december 2016 stond de wensboom weer in het gemeentehuis van Woensdrecht. Van de 33 ingezonden wensen worden er 11 uitgevoerd.

De laatste 2 weken van 2016 hebben we een aantal avonden als vrijwilliger op de ijsbaan in Hoogerheide meegeholpen.

In 2016 hebben we d.m.v. de bloembollenactie bijgedragen aan 100 jaar Lions, Stichting Het Vergeten Kind.
Tevens hebben we een aanzienlijke finaciele bijdrage aan "de Tovertuin" te Roosendaal overgemaakt.

De Lions club Bergen op Zoom Scaldis en Lions Woensdrecht Zuidkwartier organiseren ook dit jaar wederom een fantastische dag voor onze Gasten; (jong) volwassenen met een verstandelijke beperking uit de regio. De Schelderit was op zondag 5 juni2016

Vrijdag 11 maart 2016 was de Zuidwesthoek Business Award die georganiseerd is door onze Lions met als doel geld ophalen voor goede doelen. Voor de deelnemende bedrijven was het een netwerkavond en 2 goede doelen "Veiligmaken zwembad Thomashuis" en Heemkundekring Woensdrecht kregen een cheque.

Vrijdag 11 december 2015 is de Wensboom in de hal van het gemeentehuis te Hoogerheide geplaatst. Hierin kan men wensen hangen die wij proberen te vervullen, mits betaalbaar en niet te moeilijk om uit te voeren. De boom staat er tot 5 januari 2016.

Op 26 november 2015 waren onze Lions actief bij "de Verwendag" van Herwonnen Levenskracht. De heren waren de "taxi chauffeurs" voor de mensen die hieraan deelnamen.

Op dinsdag 16 juni 2015 hebben we in het praktijklokaal van het ZuidWestHoek College de handen uit de mouwen gestoken om een grote stellingwand in elkaar te zetten ten behoeve van het technisch onderwijs.

De Lions club Bergen op Zoom Scaldis en Lions Woensdrecht Zuidkwartier organiseren ook dit jaar wederom een fantastische dag voor onze Gasten; (jong) volwassenen met een verstandelijke beperking uit de regio. De Schelderit was op zondag 7 juni2015

Wij hebben de handen uit de mouwen gestoken tijdens de op- en afbouw van het theather in MFC de Kloek te Huijbergen.

Het verslag van de activiteit in november 2014 vindt u hier.

Dinsdagavond 16 september 2014 hadden wij een "doe avond" bij de Scouting in Huijbergen (persbericht).

Zondag 14 september 2014 was "de Schelderit Lions 2014". Een samenwerking van Lions Bergen op Zoom Scaldis en Lions Woensdrecht Zuidkwartier (klik hier voor de foto's) of het persbericht.

Zaterdag 23 maart 2014 waren een aantal Lions aan het werk bij de peuterspeelzaal in Putte.

Dit alles in het kader van de NLDoet Dag (klik hier voor het verslag).

Vrijdag 6 december 2013 is de Wensboom in de hal van het gemeentehuis te Hoogerheide geplaatst. Hierin kan men wensen hangen die wij proberen te vervullen, mits betaalbaar en niet te moeilijk om uit te voeren. De boom staat er tot 4 januari 2014.

Op 28 november 2013 waren onze Lions actief bij "de Verwendag" van Herwonnen Levenskracht. De heren waren de "taxi chauffeurs" voor de mensen die hieraan deelnamen. Tevens is deze dag weer financiëel mogelijk gemaakt door Lions Woensdrecht Zuidkwartier.

De Lions club Bergen op Zoom Scaldis en Lions Woensdrecht Zuidkwartier organiseren ook dit jaar wederom een fantastische dag (foto's "de Schelderit") voor onze Gasten; (jong) volwassenen met een verstandelijke beperking uit de regio. De Schelderit was op zondag 15 september j.l.

In september 2013  zijn wij gestart met de landelijke actie Laaggeletterdheid. Het gaat om een project met plaatselijke bibliotheken, de actie ‘klik en tik’, in Woensdrecht, Bergen op Zoom en Steenbergen. Dit gebeurd i.s.m. de Lions Clubs binnen deze gemeenten.

Op 24 november 2012, tijdens de Charternight, is er een veiling voor het goede doel "de Verwendag" van Herwonnen Levenskracht gehouden.Men had een 18-tal mooie stukken weten te bemachtigen waaronder een weekendje weg met een cabriolet of met een Harley Davidson motor en onder meer een interieuradvies, een taxatie van een woonhuis, mooie wijnen, enkele  bijzondere kunstwerken.

Het werd een succes. De opbrengst bedroeg meer dan 4.600 euro en gaat uiteindelijk naar de Stichting Herwonnen Levenskracht en wel door in de gemeente Woensdrecht een Verwendag mogelijk te maken voor medemensen met een  meervoudige beperking die thuiswonende zijn of in een woonzorginstelling wonen.

We zijn reeds bezig met het motto “We Serve” en met name het inzamelen van vreemd en oud geld. In twee grote supermarkten (AH in Putte en C1000 in Hoogerheide in 2012) zijn door ons lid John Somers geldzuilen neergezet voor de actie Fight for Sight.

John Somers heeft eerst nog één van de zuilen zelf moeten repareren, en dat was niet voor niets zoals nu al blijkt.

De geldzuilen zijn ook in 2013 en 2014 in supermarkten aanwezig.